Laatste Online Marketing Artikelen

Direct mail biedt kansen

  • Kwaliteit
  • maart 23, 2018
  • Comments Off
Opvallende-direct-mail

Tegenwoordig vindt een groot deel van de marketing via online kanalen plaatst. Als je een willekeurige ondernemer vraagt of hij ook nog aan offline marketing doet, is de kans groot dat die vorm weinig aandacht krijgt. Maar doordat iedereen massaal bezig is met online marketing, wordt de offline variant steeds interessanter. Immers, het aantal boodschappen dat via het internet op je afkomt is enorm en groeit alleen maar, waardoor het offline steeds gemakkelijk wordt om op te vallen. Een manier waarop je buiten het internet om eenvoudig onder de aandacht van je doelgroep kunt komen, is door gebruik te maken van direct mail.

Maar hoewel de concurrentie offline minder groot wordt, betekent dat nog niet dat je kunt denken dat het gemakkelijk klanten scoren is. Direct mail is namelijk nog steeds een vak en als je goed te werk gaat, dan kun je er mooie successen mee behalen. Hoe? Daar geven we je in dit artikel een aantal tips voor.

Zorg dat je opvalt tussen de andere poststukken

Mensen scannen vaak snel de stapelpost uit de brievenbus en slaan enveloppen die als reclame ogen al snel over. Dergelijke enveloppen worden vaak niet of enige tijd later pas geopend. Het is dus van groot belang dat je op de eerste plaats ervoor zorgt dat jouw envelop eruit springt en daarnaast ook stimuleert om direct geopend te worden.

Opvallen kun je onder andere bereiken door met een afwijkend formaat envelop te werken, ook het gebruik van een ongebruikelijk kleur envelop kan goed werken. Vervolgens kun je de nieuwsgierigheid van de ontvanger prikkelen door een weggever in de envelop te stoppen. De kans is groot dat de ontvanger de verleiding niet kan weerstaan om toch even te kijken wat er nou in die envelop van je zit. Een drukkerij gespecialiseerd in direct mail kan je helpen bij het kiezen van de juiste papiersoort en het formaat van de envelop.

Volg altijd op

Mailing-nabellen

Je herkent het waarschijnlijk ook bij jezelf; zelfs als je een interessant aanbod via de post binnenkrijgt kan het nog zo zijn dat de aanbieding op een stapel post komt te liggen waarmee je ‘binnenkort’ nog iets wil doen. Door de drukte vergeet je echter om die stapel door te werken en zie je uiteindelijk dat de actieperiode van het aanbod al is verstreken en gooi je de envelop alsnog weg.

Jouw klanten zijn vaak hetzelfde wat dat betreft. Daarom is het belangrijk dat je proactief zelf de bedrijven na belt die je hebt aangeschreven. Op die manier help je potentiële klanten om bij jou te kopen en leg je het initiatief niet bij hen neer.

Denk na over de papiersoort die je gebruikt

Voor wat betreft het soort papier dat je gebruikt, is het belangrijk dat je nadenkt over hoe je met jouw poststuk bij je doelgroep over wilt komen. Stel dat jij bijvoorbeeld een echte prijsvechter bent, dan kan standaard A4 papier prima werken. Maar lever je bijvoorbeeld kwalitatief hoogstaande diensten of producten? Dan is het veel effectiever als je papier van hoge kwaliteit gebruikt. Bedrijven die zich gespecialiseerd hebben in direct mailing kunnen je adviseren over welke papiersoort voor jouw doel het beste kan worden gebruikt.

De 3 tips uit dit artikel kunnen al veel effect hebben op het resultaat dat je met direct mail kunt bereiken. Maar er zijn nog veel meer mogelijkheden om van jouw mailing een succes te maken. Wil je weten hoe? Neem dan contact op met Mail Succes (www.mail-succes.nl).

Previous «
Next »