Op zoek naar een geschikt marketingbureau? Dit zijn belangrijke aandachtspunten

  • Kwaliteit
  • augustus 31, 2020
  • Comments Off
geschikt marketingbureau

Bijna elke ondernemer, zeker als je veel online werkt via een eigen webshop, wil de vindbaarheid verhogen met geschikte content op zijn/haar website. Zeker in de opstartfase en eerste jaren van jouw onderneming, is je netwerk uitbreiden als zzp-er uitbreiden van groot belang. Natuurlijk kun je er, bijvoorbeeld uit het oogpunt van kostenbesparing, voor kiezen om geen marketingbureau zoeken te gaan, maar zelf manieren te vinden voor de vindbaarheid verhogen met geschikte content. Toch is een marketingbureau zoeken slimmer om jouw website beter te positioneren. Hierdoor houdt je zelf tijd en ruimte over voor jouw core business, namelijk het verkopen van producten en diensten, en ben je ook verzekerd van de nieuwste contentstrategie├źn die er zijn. Maar hoe doe je dat, jouw bedrijf matchen met een marketingbureau, op een slimme manier? Wat zijn belangrijke aandachtspunten als je een professioneel en passend marketingbureau zoekt?

Bepaal je bedrijfsdoelen en check de vindbaarheid

Je netwerk uitbreiden als zzp-er door een passend marketingbureau te kiezen, begint met het bepalen van je doelen. Matchen met een marketingbureau wordt een stuk gemakkelijker als je weet wat je wilt, want daarmee kun je dan al of niet geschikte marketingbureaus uitkiezen. Marketingbureaus hebben namelijk vaak enkele specialisaties, zoals een bepaalde economische sector of bedrijfstak. Via gespecialiseerde online zoekmachines kun je snel een kandidaat vinden die bij jou past.
Naast het bepalen van je bedrijfsdoelen is het slim om een vindbaarheidstest uit te voeren op internet. Kijk in Google hoe hoog een marketingbureau rankt op relevante zoektermen. Als een marketingbureau dit zelf als niet voor elkaar krijgt, dan wordt het regelen van een hoge ranking voor jouw bedrijfswebsite of online winkel sowieso een lastige opgave.

Trek klantenbeoordelingen na

Een tweede punt van aandacht als je goed wilt matchen met een marketingbureau, is de reputatie van de marketingbureaus die op je selectielijst staan. Check de referenties en reviews die online te vinden zijn, of neem contact op met enkele (voormalige) klanten van het bureau. Wat zeggen zij over de resultaten van het marketingbureau als het gaat om de vindbaarheid verhogen met geschikte content? Waarover zijn klanten wel of niet tevreden en waarom eigenlijk? Reviews en referenties zeggen natuurlijk niet alles, maar kunnen je wel helpen om een beslissing te maken uit het grote aanbod marketingbureaus dat tegenwoordig bestaat.

Werk met een testopdracht

Wanneer je een marketingbureau hebt gekozen, is het slim om te werken met een testopdracht. Laat deze testopdracht bepalend zijn voor het wel of niet aangaan van een langere samenwerkingsperiode. Mocht de testopdracht niet naar tevredenheid verlopen, dan zit je in elk geval niet direct vast aan een langdurig contract!

Previous «
Next »