• Homepage
  • >
  • Ondernemen
  • >
  • Retailmanagers opgelet! Zo laat je een goede indruk achter bij klanten. 

Retailmanagers opgelet! Zo laat je een goede indruk achter bij klanten. 

  • Kwaliteit
  • juli 3, 2023
  • Comments Off

Wanneer je je eigen kleding, bloemen, meubel of andere soort winkel hebt, is het belangrijk dat je klanten tevreden de deur uit lopen. Maar hoe zorg je voor een goede indruk? Er zijn meerdere elementen die ervoor kunnen zorgen dat klanten een positieve winkelervaring hebben. In deze blog geven we je 4 strategieën waarmee je een goede indruk kan achterlaten bij klanten. 

  1. Een nette winkel

Het is belangrijk dat je ervoor zorgt dat je winkel er netjes uitziet. Zo zien klanten ook snel en overzichtelijk wat je allemaal in je winkel aanbiedt. Je kunt bijvoorbeeld ook displays in je winkel zetten. Wanneer de displays er netjes uitzien geeft dit een positieve indruk. Op het display kun je meerdere artikelen plaatsen die bij elkaar passen, zodat klanten inspiratie kunnen opdoen. 

  1. Personeel

Het personeel is een groot onderdeel in de winkelervaring van klanten. Wanneer klanten advies nodig hebben, is het van belang dat het personeel dit advies kan geven. Dit geeft klanten een positief gevoel en daarnaast help je ze ook bij hun aankopen, dus is het ook voordelig voor jou! 

  1. Verpakken van producten

Wanneer klanten producten bij je afrekenen is het prettig als je ze iets mee kan geven waar ze de producten in kunnen meedragen. Dit kan een saai bruin papieren tasje zijn, maar het is veel leuker om een tasje met bijvoorbeeld een tof printje mee te geven! Het nadeel hiervan is echter wel dat het niet direct te zien is waar het tasje vandaan komt. Gelukkig is het ook mogelijk om papieren tasjes te laten bedrukken met bijvoorbeeld je logo of bedrijfsnaam. Wanneer klanten vervolgens door de stad lopen met het tasje worden andere mensen ook geconfronteerd met je bedrijfsnaam, dit verhoogt de naamsbekendheid. 

  1. Is het een cadeautje?

Een extra service verlenen kan klanten ook een positief gevoel geven bij je bedrijf. Dit hoeven geen grote diensten te zijn. Denk bijvoorbeeld aan het inpakken van de producten met cadeaupapier. Binnen no-time kun je, net zoals de Douglas, bekendstaan als de winkel die cadeaus zo strak en netjes inpakt. 
Kortom; er zijn genoeg manieren waarop je een positieve winkelervaring bij klanten kunt creëren. Ben je nog op zoek naar een webshop waar je papieren tasjes kunt laten bedrukken? Bij Rotimshop.nl kunnen ze papieren tassen bedrukken vanaf kleine oplages en korte levertijden, ideaal dus!

Previous «
Next »